Bellen

17.09.2019 | Columns | 1196 keer bekeken
Bellen

Het is een mooie zaterdagmiddag als mijn nichtje en ik een plas water op de vloer van mijn berging ontdekken. Ik vraag me af waar dat vandaan komt en hoe dit ineens kan gebeuren. Doordat ik rolstoelafhankelijk ben, schiet ik half in paniek. Mijn nichtje van 13 blijft echter vrij rustig en vraagt waar ze een dweil kan vinden. Lief als ze is, zal ze me altijd helpen.

We horen water druppelen op de vloer en constateren dat dit uit de kraan van de wasmachine moet komen. Niet goed, denken we allebei. We besluiten om deze kraan dicht te draaien, wat moeilijk gaat omdat mijn wasmachine op een verhoging staat en de kraan daardoor achter de wasmachine is. Toch krijgt mijn nichtje het voor elkaar.

Terwijl zij dweilt, bel ik de woningbouw vereniging. Een tijdje later komt er een loodgieter binnen en die constateert dat het koppelstuk van de wasmachine aan de kraan lek is. Ik kan het amper geloven. De wasmachine is acht maanden oud. De loodgieter draait de kraan extra goed dicht zodat de lekkage stopt en adviseert me om contact op te nemen met de firma CoolBlue waar ik de wasmachine gekocht heb. CoolBlue heeft een extern bedrijf die de reparaties uitvoert en omdat de monteur uit de regio Zeeland net vakantie heeft, duurt het ruim een week voor ik een monteur zie. Hij vervangt de slang van de wasmachine en zegt dat hij deze klacht al vaker heeft moeten oplossen. Na een kop koffie vertrekt hij weer.

Omdat ik het type ben die in dit soort situaties altijd eerst wil zien en dan pas geloof, leg ik toch nog maar een theedoek onder de wasmachine en ga een was draaien. De theedoek is nat. Behoorlijk nat zelfs. Ik krijg een rolberoerte en ga weer bellen. Een nieuwe monteur kan pas over vier dagen worden ingepland, zegt de vriendelijke telefoniste. Ik bel een vriend en leg de situatie aan hem uit. Hij is in de buurt en een uurtje later staat hij voor de deur. Hij draait de kraan van de wasmachine weer dicht, zodat er tenminste geen water meer lekt op de vloer. Handig als hij is, checkt hij de nieuwe slang en wat blijkt? De monteur had de nieuwe slang niet voldoende aangedraaid. De vriend lost het op en zegt voor de grap dat hij die monteur wel een rekening zal sturen.

Als de rust in mijn appartement is teruggekeerd en ik ijverig met mijn was bezig ben, voel ik me toch wat akelig. Het dweilen van de vloer en het dichtdraaien van de kraan van de wasmachine kon ik niet zelf. Ik moest mensen inschakelen. Gelukkig was mijn nichtje bij me. Gelukkig kon die vriend snel komen. Gelukkig heb ik lieve mensen in mijn netwerk. Maar ik zou het zoveel liever zelf willen kunnen. Het enige wat ik kon, was bellen.



Bekijk & lees alle columns door Liesbeth van Assche >


Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws, producten en aanbiedingen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren