Ik zoek een broek

15.11.2016 | Columns | 2309 keer bekeken
Ik zoek een broek

Sinds ik in een rolstoel zit, passen mijn kleren niet meer. Vooral mijn broeken, eigenlijk. Ze zakken van mijn heupen, mijn enkels hebben het koud, en de naden staan in mijn vel gedrukt tot het pijn doet. Ik moet dringend op zoek naar een nieuwe broek!

Ik spendeer mijn dagen in oversized joggings, zodat ze lang genoeg zijn van voor om tot aan mijn schoenen te geraken en hoog genoeg kunnen worden opgetrokken om niet met de billen bloot te eindigen na een paar minuten. En die joggings, die zijn groot genoeg om er een revalidatiecentrum in mee te smokkelen en zo onelegant als een varken met een roze tutu aan.

Mode op wielen

Zo voel ik mij ook als ik mij een jogging aan laat doen. Dat probleem zou ik kunnen oplossen met een paar kleine aanpassingen, dan zou ik mezelf kunnen aankleden. Maar zo is er nog geen kledij op de markt, ik moet er zelf moeite voor doen. Tenzij je velcro en rekkers een modestatement vindt. Ik ben ze in elk geval kotsbeu na het zoeken naar modieuze kledij voor rolstoelgebruikers.

Ik wil gewoon een tikkeltje uitstraling, het gevoel hebben mens te zijn en ik wil complimentjes over hoe mooi ik gekleed ben. Ik wil dat vrouwen zich omdraaien om naar mij te kunnen blijven staren, en niet omdat ik in een rolstoel zit, maar omdat ze mij knap vinden in mijn hippe kledij.

Zelfvertrouwen, daar gaat het hier over. En zelfstandigheid.

Mijn mode op wielen

Ik geef niet op, schuim tevergeefs het internet tientallen keren af en vind kledij voor 65-plussers en een paar hoopvolle sites die uiteindelijk blijken genoegen te nemen met kledij die afschuwelijk is. Ik weet, over smaken en kleuren valt niet te twisten, maar heel eerlijk: hebben jullie al eens aangepaste kledij gezien waar je op slag verliefd op werd?

Dat dacht ik al.

En terwijl ik dapper verder zoek naar mooie, comfortabele, handige, aangepaste kledij stelt iemand mij voor aan een bevriende modeontwerpster. Die stelt voor om met mij aan tafel te gaan zitten. En zo begint een avontuur waar ik een jaar geleden nog nooit van zou hebben durven dromen. Wil je meer weten? Lees dan mijn volgende blog!

Heb jij aangepaste kleren? Waar koop jij ze?

Bron: blog door Steven Claeys voor Rolmodel.be en Onafhankelijkleven.be

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws, producten en aanbiedingen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (16)

Reageren
  • Lex - van der Eik
    01.12.2016 - 17:02 uur | Lex - van der Eik

    Kijk hier eens! https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.abodyissue.com%2Fachterdeschermen%2Fhoe-blijf-jij-deze-winter-warm%2F&h=QAQF93iDN

  • 20.11.2016 - 12:03 uur | Gert van der Beek

    Het is heel herkenbaar dat het een zoektocht is naar een goed passende broek die geen decubitus veroorzaakt. Zelf koop ik mijn broeken altijd online bij Rolli Moden in Duitsland. (www.rollimoden.de) Het is niet het goedkoopste adres, maar de keuze, service en pasvorm zijn voor mij perfect.

  • Luberto Witteveen
    19.11.2016 - 13:26 uur | Luberto Witteveen

    Ten eerste zou ik bij Girav.nl een extra lang t-shirt kopen voor onder al de kleding. Ben je van je blote rug af. Bij scrooters koop ik altijd spijkerbroeken die strak zitten met strech matriaal. Moeilijk uit en aan te krijgen. Maar als je ze eenmaal aan hebt zitten ze fantastisch. Strak om de enkels, kruipen daardoor niet omhoog. En door de rek boven geen striemen meer.

  • 17.11.2016 - 21:26 uur | Janti Roemeling

    Mijn man heeft beide benen geamputeerd boven de knie. Thuis kleedt hij zich aan op bed als hij naar het toilet is geweest. In een restaurant is dat niet mogelijk. Het is erg moeilijk omdan je broek vanuit je rolstoel aan te trekken. We hebben al op verschillende sites gekeken voor een aangepaste broek maar niets gevonden. Wie weet een oplossing?

  • l kooistra
    17.11.2016 - 20:21 uur | l kooistra

    Ik maak broeken zelf voor mijn zoon een leuke stof en 2 ritsen voor zodat hij via de plasfles kan plassen. Mijn zoon kan niet lopen en staan ik heb er wel werk aan maar heb nooit meer problemen met broeken. Ik wordt steeds creatiever.De ritsen zitten ongeveer 10 cm links en rechts van de middenvoor.Vroeger had hij alleen maar sportbroeken maar nu is hij 21 en kan weer leuk gekleed in wat we zelf leuk vinden. suxxes en sterkte want je komt steeds weer dingen tegen..

  • 17.11.2016 - 18:16 uur | Eelke Kelderman

    Kijk ook eens bij www.abodyissue.com

  • 17.11.2016 - 17:36 uur | Joze Ses

    Het mail adres is www.Beitbyjenn.nl aan elkaar. Groet Joze.

  • 17.11.2016 - 17:35 uur | Joze Ses

    Ga naar www.Be it by Jenn.nl daar is van alles te vinden en te lezen wie ze zijn en wat ze doen. een afspraak kan gemaakt worden in Doetinchem. Heel veel succes ermee.

  • 17.11.2016 - 17:32 uur | Joze Ses

    Ga naar www.Be it by Jenn.nl daar is van alles te vinden en te lezen wie ze zijn en wat ze doen. een afspraak kan gemaakt worden in Doetinchem. Heel veel succes ermee.

  • Esther Van Golen
    17.11.2016 - 16:21 uur | Esther Van Golen

    Be it by Jen heeft leuke hippe makkelijke kleding voor rolstoelgebruikers.
    webshop@jrmodecomfort.com

  • Remke Spijkers
    17.11.2016 - 15:33 uur | Remke Spijkers

    De blotenbillenfoto trok direct mijn aandacht. Schrijnend onderwerp, maar met enorme humor gebracht zowel in beeld als in tekst, respect!

  • Leanne Slump
    17.11.2016 - 14:10 uur | Leanne Slump

    www.rollitex.de goede kwaliteit, snelle levering en betaalbaar. Goedkoper dan www.rollimode.de en fijnere ervaringen mee.

  • Thea Schloesser
    17.11.2016 - 13:28 uur | Thea Schloesser

    Kijk eens bij https://www.facebook.com/beitbyjenn/
    Leuke aangepaste kleding die toch heel betaalbaar is!

  • 17.11.2016 - 13:23 uur | Stef Waardenburg

    Hallo, ik zit door een spierziekte 15 jaar in een rolstoel. Mij bevallen de broeken van Fjall Raven me het beste, niet goedkoop maar zitten prima en zijn er in zomer en winter uitvoering. Ik heb zelf ook waterdichte ademde broeken.
    Van Fjall Raven is de: Keb Gaiter Broek een hele comfortabele broek.
    Groeten, Stef Waardenburg

  • Kim van Waardenburg
    17.11.2016 - 13:16 uur | Kim van Waardenburg

    Ik heb zelf een jas voor mijn dochter gevilt omdat ik niet goed kan naaien
    Aangepast ondergoed (o.a hogere band achter) heb ik bij http://www.adjustforyou.nl/ gevonden op de support beurs.

    voor kids is er nu MRTS07 http://www.mrts07.nl/nl/ en zij gaan nu ook kleding voor volwassenen maken.

    Heel veel succes met je plannen!!

  • 17.11.2016 - 13:07 uur |

    www.rollimoden.de
    Perfect zittende moderne broeken.