Samenwerking gemeente Utrecht en Welzorg stopt

08.03.2017 | Algemeen nieuws | 1203 keer bekeken
Samenwerking gemeente Utrecht en Welzorg stopt

Geen vroege 1 april grap: per deze datum eindigt het contract tussen de gemeente Utrecht en Welzorg, één van de grootste leveranciers in Nederland van hulpmiddelen als rolstoelen, scootmobielen en tilliften.

De gemeente geeft aan dat Welzorg haar afspraken niet is nagekomen. De telefonische bereikbaarheid, de levertijden en de verleende service lieten (sterk) te wensen over. “Dit heeft geleid tot veel klachten. De vele gesprekken met Welzorg en de getroffen maatregelen in het verbeterplan van Welzorg hebben helaas niet tot het gewenste resultaat geleid. Voor Utrecht staat de goede ondersteuning voor inwoners voorop. Daarom volgt ontbinding van de overeenkomst met deze hulpmiddelenleverancier per 1 april 2017.”, aldus de gemeente op haar website.

Naast Welzorg heeft de gemeente Utrecht nog met drie andere leveranciers/organisaties een contract voor het leveren van hulpmiddelen aan inwoners die dat nodig hebben. Deze drie partijen zullen de ongeveer 1300 klanten van Welzorg overnemen

Gemeente Utrecht is niet de enige die haar samenwerking met Welzorg beëindigt. Ook in Noord-Brabant en Gelderland heeft een aantal gemeenten hun contract opgezegd.

Welzorg geeft toe dat er problemen zijn, dat er hard gewerkt wordt aan een oplossing en dat die ook in zicht is. Door alle veranderingen in de markt en bezuinigingen op de Wmo ondergaat de organisatie een grote verandering. 
“Onze organisatie was daar onvoldoende op voorbereid”, stelt Welzorg. “Door onze organisatie en werkwijze ingrijpend te veranderen zal de dienstverlening aan onze klanten structureel verbeteren. Het is echter een omvangrijke operatie waarvan we de impact op onze dienstverlening, ondanks een zorgvuldige voorbereiding, hebben onderschat.”

Volgens Welzorg is het einde van de problemen nu echt nabij. “Dat maakt de klachten niet minder schrijnend of waar. Wij betreuren het zeer dat een aantal van onze klanten op dit moment zoveel hinder ondervindt van de veranderingen die we door moeten voeren en bieden hiervoor onze excuses aan.“

Bron: Skipr

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws, producten en aanbiedingen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (1)

Reageren
  • 10.03.2017 - 04:55 uur | Tim Jong

    22 jaar Cliënt ! Ups en downs ! Ik zie het somber in ! Een reden waarom ik het aanvragen van een nieuwe ♿ rolstoel maar uitstel en vooruit schuif ™ ⁉️